Direktlänk till inlägg 14 juli 2009

Vågspel

Av winterkrona - 14 juli 2009 20:33

Kan inte finna varken något hjärta eller någon logik bakom den konstruerade tillvaron där anarkistisk manipulation tillåtits råda i flera år. Men, jag har lyft bort ett finger (den med ledknölen för säkerhets skull, för den kan jag undvara om det skulle behövas..) från mitt vitnade grepp och förväntar mig ingenting annat än mörker praktiskt sett; Idag träffade jag en ny läkare värd en Oscar.. positivt menat, även om det fortsätter lukta torftig och administrativ manipulation på långa vägar (eftersom det i grund och botten handlar om den gamla devisen att jag skall tänka mig frisk från en kontroversiell sjukdom, att nöta bort det negativa tankemönstret ang. ME:ns existens).


Det blir intressant att se vad hans kompletterande läkarutlåtande innehåller, vart det leder hän, om kontentan blir ett stort plus eller minus för min hälsa på sikt. Han är inhoppare nu på sommaren och försvinner lagom till hösten när vardagen kör igång med allt vad det innebär. Det skall mycket till för att kreatörerna bakom fasaden av lögner kan bevisa vilken positiv effekt deras långlivade strategi genererar... Kanske får jag äta upp vartenda ord jag skrivit så här långt, men det gör jag så gärna. Hellre det än att förlora möjligheten att få bättre hälsa på ett sunt och adekvat sätt - med rätt utgångspunkt.


Nåväl, tiden får utvisa vad den har att komma med till denna cyniker i framtiden. Jag passar på att vegetera i min hängmatta så länge, eftersom det gör mig gott.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av winterkrona - 30 juli 2009 16:41

Som det är nu så upplever jag att psykiatrin är som en brunstig varg som gör vad som helst för att få humpa mitt ben (aka 'Pavlovs hundar') och jag rusar förvildad åt andra hållet...   Och visst är insikten stor, tro inget annat, men sluten t...

Av winterkrona - 30 juli 2009 12:08

Saknar kroppen 'begränsningar' eftersom tanken inte gör det?   ...

Av winterkrona - 29 juli 2009 18:09

Min högst sporadiska kontaktperson på psykiatrin frågade mig idag om jag uppfattar det som pågår i min omgivning som om jag blir kontrollerad, eller om jag bara tror att jag blir det (med alla kärleksfulla hattifnattar, riktade subtila markörer, insi...

Av winterkrona - 26 juli 2009 14:09

Läkare W frågade mig om jag påverkas av den (evigt) pågående utredningen, om det känns jobbigt. Vem skulle inte tycka att bli granskad i varje godtycklig söm är 'jobbigt'? Speciellt när utredarna har en förankrad utgångspunkt där arv står öve...

Av winterkrona - 22 juli 2009 20:28

Jag såg Hitchcocks 'Notorious' igår kväll.. bra film ;-) bra regissör. ...

Ovido - Quiz & Flashcards