Direktlänk till inlägg 30 juli 2009

Så är det

Av winterkrona - 30 juli 2009 16:41

Som det är nu så upplever jag att psykiatrin är som en brunstig varg som gör vad som helst för att få humpa mitt ben (aka 'Pavlovs hundar') och jag rusar förvildad åt andra hållet...


Och visst är insikten stor, tro inget annat, men sluten tills det syns en öppning i deras betongbunker så att en fusion tillåts generera en öppen lösning utan koppeltvång. För i alla år har jag blottat något som liknar min strupe för att kunna se vilka vargarna är, och hur många de är som inte kan motstå att flockas runt blodlukt. Och om någon kan motstå den, vilket aldrig har hänt. Alla vill de ha en bit.


Senaste tiden har jag dock motats in i en hägn (med stort besvär för alla inblandade) där kopplet har kortare räckvidd. Där står jag idag och väntar på att flockens ledare ska visa sig och vara ingen annan än mumintrollet.


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av winterkrona - 30 juli 2009 12:08

Saknar kroppen 'begränsningar' eftersom tanken inte gör det?   ...

Av winterkrona - 29 juli 2009 18:09

Min högst sporadiska kontaktperson på psykiatrin frågade mig idag om jag uppfattar det som pågår i min omgivning som om jag blir kontrollerad, eller om jag bara tror att jag blir det (med alla kärleksfulla hattifnattar, riktade subtila markörer, insi...

Av winterkrona - 26 juli 2009 14:09

Läkare W frågade mig om jag påverkas av den (evigt) pågående utredningen, om det känns jobbigt. Vem skulle inte tycka att bli granskad i varje godtycklig söm är 'jobbigt'? Speciellt när utredarna har en förankrad utgångspunkt där arv står öve...

Av winterkrona - 22 juli 2009 20:28

Jag såg Hitchcocks 'Notorious' igår kväll.. bra film ;-) bra regissör. ...

Av winterkrona - 22 juli 2009 19:54

Ringde vårdcentralen igår, fick veta att man via ett enkelt blodprov, samtidigt som man kollade mitt B12-värde, försökte ta reda på hur det står till med mina sköldkörtlar. Varför utelämnde min läkare att informera att det provet skulle tas, samt res...

Ovido - Quiz & Flashcards