Alla inlägg den 18 juli 2009

Av winterkrona - 18 juli 2009 18:39

Härom veckan fixade jag ihop en hängmatta av sådant jag hittade hemma i vråna och den funkar riktigt bra, jag har slumrat ett antal gånger i den redan. Den har ett bra häng så att säga.. lite nervöst kan det kännas när min tillfälliga inneboende är på lekhumör och får för sig att vässa klorna i underdelen medans man ligger i den.. men oftast ligger hon på min mage eller på stolen bredvid och bara spinner. Mys i sommarvärmen av stora mått..

Av winterkrona - 18 juli 2009 17:50

Att leva i en konstruerad tillvaro i flera år kan nog nöta hål i huvudet på vem som helst... (äntligen förstår jag bemötandet då jag bara kan misstänka vilken utgångspunkt man har haft)


Exempel på hur den senaste tankestyrningen ser ut;

Besök hos dr.T där hon vill hjälpa mig genom att skriva in depression på läkarutlåtandet (som så många före henne) men jag säger nej eftersom det skulle generera ett felaktigt bemötande och behandling vilket erfarenheten kan visa gång efter annan. Mitt svar genererar att man vrider om den allmänna kallvattenkranen och jag blir utfryst och isolerad från allt och alla återigen.


Besök hos dr.W där jag säger ja till att han skriver in "vad som helst" bara jag slipper oroa mig för fler konsekvenser/påtryckningar och kan få ut pengar att betala min hyra. Denna gång genererade mitt svar att man vrider på varmvattenkranen och ens omgivning tinar upp och positiviteten flödar. Detta envisa manipulerande med omgivningens hjälp vill man få mig att tro är mitt eget verk, att det är så det faktiskt fungerar även när ingen auktoritär drar i tåtarna och vill styra hur jag skall behandlas utifrån vad de anser är rätt - och oberoende av hur det har gått tidigare.


Pavlovs hundar

Risk för ensidig behandling

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards