Alla inlägg den 14 juli 2009

Av winterkrona - 14 juli 2009 21:08

Läste en kort notis om att familjehem föreslås få utbildning. Ja, vad ska man säga om det? Det är 2009 och det har inte setts som ett naturligt krav, förrän nu. Det säger en del om vilka förutsättningar barn och ungdomar har haft som varit och är familjehemsplacerade... Ett stort familjehemshjärta räcker långt - men är aldrig tillräckligt. Det kan snarare skada än göra nytta... något som definitivt kan gälla i de allra flesta avseenden.

Av winterkrona - 14 juli 2009 20:33

Kan inte finna varken något hjärta eller någon logik bakom den konstruerade tillvaron där anarkistisk manipulation tillåtits råda i flera år. Men, jag har lyft bort ett finger (den med ledknölen för säkerhets skull, för den kan jag undvara om det skulle behövas..) från mitt vitnade grepp och förväntar mig ingenting annat än mörker praktiskt sett; Idag träffade jag en ny läkare värd en Oscar.. positivt menat, även om det fortsätter lukta torftig och administrativ manipulation på långa vägar (eftersom det i grund och botten handlar om den gamla devisen att jag skall tänka mig frisk från en kontroversiell sjukdom, att nöta bort det negativa tankemönstret ang. ME:ns existens).


Det blir intressant att se vad hans kompletterande läkarutlåtande innehåller, vart det leder hän, om kontentan blir ett stort plus eller minus för min hälsa på sikt. Han är inhoppare nu på sommaren och försvinner lagom till hösten när vardagen kör igång med allt vad det innebär. Det skall mycket till för att kreatörerna bakom fasaden av lögner kan bevisa vilken positiv effekt deras långlivade strategi genererar... Kanske får jag äta upp vartenda ord jag skrivit så här långt, men det gör jag så gärna. Hellre det än att förlora möjligheten att få bättre hälsa på ett sunt och adekvat sätt - med rätt utgångspunkt.


Nåväl, tiden får utvisa vad den har att komma med till denna cyniker i framtiden. Jag passar på att vegetera i min hängmatta så länge, eftersom det gör mig gott.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards